24 Eylül 2007 Pazartesi

Tart Tatin



Daha önce denediğim ama uygulama hatası yaptığım bir tarifti Tart Tatin ta ki Home tv de yapılışını seyredip iştahım kabarana kadar..:))
Hafta sonu gelecek olan misafirlerim için yaptım tadı gerçekten hoş, tabii bunun için iftarı sabırsızlıkla bekledim..:)Daha sonra buda olsaydı dediğim noktalar da oldu tabiki en başta şekeri iyice karamelize etseydim çok daha hoş olurdu.
Gerekli malzemeler:

Hamuru için:

  • 60gr pudra şekeri
  • 130 gr margarin
  • 260 gr un
  • 1 yumurta
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 çay kaşığı tarçın

Yapılışı: Pudra şekerini ve margarini hafif karıştırıp ardından yumurtayı,tuz, vanilya ve tarçını ekleyip en son unu ekliyoruz ve yoğurarark orta sertlikte bir hamur elde ediyoruz . 40 dk. kadar hamuru dolapta dinlendiriyoruz.

  • 4 adet elma
  • 65 gr tereyağ
  • 200 gr. kahverengi şeker

Yağ ve şekeri bir tencerede yağı eriyene kadar karıştırıyoruz, Home tv de yağ eklememişti sadece şekeri karamelize etmişti bir dahaki sefere bende öyle denemeyi düşünüyorum. Tartı yapacağımız kaba bu karışımı döküp elmalılarıda dilim dilim soyup tart kalıbına yerleştiriyoruz. Tart hamurumuzu 5-6 mm kalınlığında açıp elmaların üzerini bu hamurla kaplıyoruz.Önceden 200derecede ısıtılmış fırında hamurun üzeri hafif kızarana kadar pişirin. piştikten osnra servis tabağına alt üst edin. Böylece elmalar üste gelecek, ben biraz cevizde serptim elmayla cevizi her zaman yakıştırmışımdır..:))

Afiyet olsun....:)))

Hiç yorum yok: