5 Ekim 2008 Pazar

Havuçlu ve Brokolili Kek

Öncelikle geçmiş Ramazan Bayramınız Mübarek olsun. Biraz gecikmeli oldu ama özrüm var..:))ikinciye hala oldum ve minik Eda'yla oldukça meşkul olduğum için fırsat olmadı buralara uğramaya.
Bunlarda sevgili yeğenim için hazırladğım kapı süsü ve kurabiyeleri...


Kekimize gelince hadi havuçlu biliyoruz da brokoli neyin nesi dediğinizi duyar gibiyim ya da var belki ama ben bilmiyorum. Aslında çok basit hani çocuklarımız bazı besinleri yemez ama biz anneler onlara yedirebilmek için bu besinleri şekilden şekle sokarız ya, bende havucun yanında brokoli neden olmasın dedim, çünkü oldukça faydalı bir sebze ama çocuklar tarafından pek sevilmeyen bir sebze.
Kızım brokolinin bir tek fında poşette pişirelini sever ve artık kekini de çünkü bu keke tam not verdi bu da benim hoşuma gitti.Gelelim tarife

Malzemeler:





  • 3 adet yumurta


  • 2 su bardağı toz şeker


  • 1 bardak süt


  • 1/2 su bardağı sıvı yağı


  • 2,5 su bardağı un


  • kabartıcı


  • vanilya


  • 100gr brokoli(sadecebaş kısmı)


  • 3 adet rendelenmiş havuç(orta boy)



Yumurta ve şekerimizi güzelce çırpalım, ardından süt ve yağımızı ilave edelim biraz çırptıktan sonra unumuzu,kabartıcı ve vanilyayı da ilave edip tahta kaşık yardımıyla karıştıralım. Bu kek karışımına da 3 adet havuç ve 100 gr brokolinin sadece baş kısmını rendeleyerek ilave edelim. Ben 20x30 cm boyutundaki dikdörtgen tepsiye koydum. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 45 dk. kadar pişirelim, pişip pişmediğini anlamak için mutlaka kürdan yöntemini kullanın gerekirse biraz daha fırında tutun.




Soğuduktan sonra bir paket krem şanti hazırlayın içine tepeleme 1 çorba kaşığı krem peynir ve bir o kadarda pudra şekeri ilave edip çırpın. Hazırlanan kremayı üzerine sürün. Şeker hamurundan da havuçlar yapıp süsledim,sizler sade de ikram edebilirsiniz ya da farklı bir şekilde süsleyebilirsinizde.




Afiyet olsun




Not: İçine ceviz de ilave dilebilir, üst krema şart değil damak zevkine kalmış.

1 yorum:

elma şekeri dedi ki...

ilginc ve bir okadarda güzel bir fikir.Ellerine saglik
Sevgiyle kal........