12 Aralık 2007 Çarşamba

Baston ve çam ağaçları





Yavaş yavaş yeni yıl hazırlıkları başladı bende bu vesileyle baston ve çam ağacı şeklinde kurabiyeler yaptım . Daha başka sürprizlerde var ama adım adım..:))

Tabii öncelikle bugünden sonra kurban bayramı hazırlıkları başlayacak..:)


Kurabiyelerimin tarifine gelince oldukça basit:


  • 2 yumurta

  • 3 çorba kaşığı süt

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1 kabartıcı

  • 1 bardak+1 çorba kaşığı toz şeker

  • 1 bardak sıvı yağı

  • 2-3 damla portakal yağı(bunu isteye göre farklı bir şeylerde kullanabilrsiniz aroma için)

  • aldığı kadar un

  • renklendirmek için kırmızı ve yeşil gıda boyaları

Tüm malzemelere birlikte yoğurulur. İki parçaya bölünüp renklendirilir. Daha sonra istenilen kalınlıkta açılıp kalıplarla kesilir. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk. pişirilir.

Bastonlarda kalıp yok sadece her iki renken hamur parçaları alınıp tezgah üzerinde uzun şeritler şeklinde açip iki renk burma yöntemiyle birleştiril ve tepsiye koymadan önce baston şekli verilir.Dizeceğiniz tepsinin altına mutlaka yağlı kağıt kullanın işinizi oldukça kolaylayacaktır.

Afiyet olsun...:)))

Aslında çam ağaçlarımı biraz daha süslemeyi düşünüyorum ama sabredemedim ve bir an önce paylaşmak istedim. Süsler süslemez yine burda olacaklar..:))


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım benim,

bastonlar ne hoş olmuş ...
Ellerine sağlık.

Masal gibi kadınsınız şekerimm :) Yaptıklarınızdan belli...


sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

bastonları bugün bende yaptım.Portakal yağı yerine portakal kabuğu rendeleyip koydum çok lezzetli oldu eline sağlık