27 Aralık 2007 Perşembe

Papatya Tarlası

Bu küçük atıştırmalıkların yapımı oldukça basit ama bir o kadar da hafif ve lezzetlidirler. Hepsini bir araya koyunca nedense birden aklımdan papatya tarlası geçti, bende adına Papatya Tarlası dedim..:))
Tarifimiz:
  • 1 lt süt
  • 10 çorba kaşığı irmik(tam silme olmayacak)
  • 8 çorba kaşığı şeker(tam silme olmayacak)
  • kuru üzüm
  • kuru kaysı(miktarları arzuya göre ayarlanabilir)

Süt, irmik ve şekeri muhallebi kıvamını alacak kadar pişiriyoruz(bilinen klasik irmik tatlısı gibi, tarif de ona ait ). Ateşten indirmeden önce kuru üzüm ve küçük parçalara böldüğümüz kuru kaysıları ilave ediyoruz. Benim kullandığım kalıplar yurt dışından ama burda onların bir büyük boyları var belki küçük boyları da vardır ama emin değilim(arzuya göre farklı kalıplar da kullanılabilir hatta değişik figürler şeklinde buz kalıpları bile kullanılabilir). Kalıpları suyla ıslatıp karışımı döktüm ve ters olarak soğuttum. Daha sonra kalıpları çıkarıp üzerleri kurumasın diye soğuk jöleyi fırça yardımıyla sürdüm. Şeker hamurundan hazırladığım çiçeklerimi her birinin üzerine yerleştirdim vee papatya tarlam hazırdı....:))

Aslında bu klasik irmik tatlısı çok farklı şekkillerde de kullanılabilir ki çoğumuz tarafından da kullanılıyor, sanırım burda yine ünlü sözümüz devreye giriyor o da 'Ağanın eli tutulmaz.'.:)))

5 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlı çok lezetli görünüyor.Bilinen bir tarif ama sizin sunumunuzla çok şık olmuş.

Blog manşette görüp geldim,iyiki de gelmişim.


sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım benim,

tarlada lafmı :))

Papatyalar ülkesi olmuş :)

İrmik tatlısını hiç bu kadar süslü görmemiştim :)

ellerine sağlık
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

ay cok guzel bu papatyalar...
ismi cok yakismis
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo dedi ki...

sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

Adsız dedi ki...

Bildiğimiz irmik tatlısının tadına tat , görüntüsünede estetiklik katmışsın..Harika görünüyor..Ellerine sağlık